Czy kefir może być źródłem białka?

Czy kefir może być źródłem białka?

  • Post Author:
  • Post Category:Zdrowie

 

Wbrew pozorom prawidłowa, zbilansowana dieta to ogromne wyzwanie dla każdego człowieka. Mimo iż mamy na rynku taką masę produktów, skompletowanie odpowiedniej dawki pokarmowej wcale nie jest takie łatwe w dzisiejszych czasach.

Jakie są zalety domowego kefiru?

bakterie kefiroweTym bardziej, jeżeli dotyczą nas jakieś ograniczenia pokarmowe. Nietolerancje pokarmowe i alergie są powszechną współcześnie chorobą cywilizacyjną. Ogromne ilości chemii używane w rolnictwie i produkcji zwierzęcej często mają silny wpływ na nasze organizmy. Niektórzy ludzie mają duży problem ze znalezieniem dla siebie alternatywnych źródeł białka. Z własnego doświadczenia mogę polecić domową produkcję jogurtów i kefirów. Oprócz niewątpliwej przyjemności związanej z uniezależnieniem się w pewnym chociaż stopniu od marketów takie domowe przetwory są gwarancją zdrowia, pysznego smaku i dodatkowo nowym źródłem białka w diecie. Jedyna trudność aby zacząć tę zabawę polega na tym aby zdobyć bakterie kefirowe, nie zawsze są one dostępne w zwykłych sklepach. Jest tyle wariacji na ten temat, że trudno wymienić wszystkie rodzaje kefiru jakie możemy zrobić, świetnie komponuje się bowiem ze wszystkimi owocami, większością świeżych warzyw a także z dodatkami takimi jak biszkopty, kawałki czekolady czy płatki śniadaniowe. Co istotne, bez trudu i na tej samej zasadzie można wykonać kefir wegański na bazie mleka sojowego lub migdałowego, jest to więc produkt odpowiadający dosłownie wszystkim.

Należy zauważyć, że mimo sporej koncentracji białka w produkcie, jego skład aminokwasowy nie jest wystarczający dla organizmu ludzkiego. Dlatego kefirów nie można traktować jako podstawy diety a jedynie jako pyszne jej urozmaicenie. Ja sama wypijam szklankę tego napoju codziennie i widzę, że ma to korzystny wpływ na moje zdrowie.