social media

Agencja social media jako pomysł na biznes

Rozwijający się rynek usług internetowych sprawił, że coraz więcej ludzi, nie tylko młodych, marzy o założeni własnej agencji marketingu internetowego. Praca na komputerze, w komfortowym biurze, wielkie zyski małym kosztem (nic nie przewozimy, nic nie kupujemy poza komputerami)- to wszystko brzmi bardzo atrakcyjnie.

Agencja socjal media to łatwy interes, który na dobra sprawę może otworzyć każdy

social mediaDodatkowym atutem, jaki posiada agencja social media, jest fakt, iż taka firma może zatrudniać raptem kilka osób (copywriter, grafik, twórca stron internetowych, pozycjoner, specjalista do spraw klientów- niektórzy z nich łączą ze sobą te funkcje np. tworzeniem stron i ich pozycjonowaniem zajmuje się jeden człowiek). Dla większości użytkowników sieci pojęcia takie jak reklama w mediach społecznościowych, seo, czy marketing mobilny są znane, a informacje na ich temat szeroko dostępne co również pomaga w założeniu agencji social media. Duża część działalności sklepów i firm przenosi się do sieci, także zapotrzebowanie na usługi, takie jak reklama w sieci, pozycjonowanie strony czy tworzenie grafik reklamowych wciąż rośnie. Zagrożeniem dla takiego biznesu jest właśnie łatwość w jego prowadzeniu. Skoro każdy może się tym zająć to znaczy, że potencjalna konkurencja jest nieograniczona i przyjdzie się nam zmierzyć w kilkunastoma podobnymi firmami o podobnym profilu działalności. To sprawi, że musimy się czymś wyróżnić na rynku. Może wąska specjalizacja np. tylko Facebook? Albo odwrotnie, poszerzanie profilu działalności o marketing poza internetem?

Rozwiązań jest mnóstwo, ale musimy dopasować je do zapotrzebowania rynku lokalnego i potrzeb klientów. Jeśli w okolicy są trzy inne firmy zajmujące się tylko Facebook’iem to nie może warto brnąć tą ścieżką, tylko wybrać specjalizację np. z Twittera. Zawsze miejmy na uwadze fakt, iż najważniejsza jest jakość usług- dobra firma zawsze się obroni.

O autorze: Mikołaj